Ismail Merican making deals and kickbacks !!!

Latest Info from a reliable source !!!

During ground-breaking ceremony for the National Institute of Natural Products, Vaccines and Biologicals (9BIO)

Signing of five memorandums of understanding (MoU) which form a part of the 9BIO strategic smart partnerships. 9BIO Director and Health Ministry Secretary-General Datuk Dr Nasir Mohd Ashraf signed the MoU with Fuad El-Hibri (representing Emergent Biosolutions Malaysia), Azhar Hussain (Pharmaniaga Logistics) and Datuk Lim Kang Hoo (Ukasa Bina), 9BIO Director and Director-General of Health Tan Sri Dr Ismail Merican signed the MoU with Thyagarajan Venkatraman (Glaxo Smith Kline Pharmaceuticals) and Steven Ryan (Bee Health Asia Sdn Bhd).

PM also witnessed the signing of a joint venture and shareholders agreement between Ekovest Berhad, a specialist contractor in the turnkey design-and-build concept represented by Datuk Lim Kang Hoo, and Faber Group Berhad, which was represented by Norizah Ahmad.

Dr Chua told reporters 9BIO was a national project estimated to cost RM350 million that was expected to come up with the first local vaccine in 2010.

(Adapted from Bernama September 04, 2006)

CORPORATE SCANDAL

From a reliable source confirming Ekovest Berhad in control of 9Bio project. Secured turnkey design-and-build concept being manipulated with the help of Datuk Lim Kang Hoo and assisted from inside MOH by Tan Sri Ismai Merican to inflate the estimated project cost from RM350 million to RM1.9 billion. The government originally agreed and approved only RM350 million. Imagine the amount of potential kickbacks?

From another reliable source, Ekovest Bhd reluctantly got to start paying salaries for the 30 ex staffs of 9Bio that had taken voluntary resignations. Why ?

Why would a public listed company like Ekovest Bhd need to do that when the project still having problem and had not taken off ???

Questions for shareholders and BODs of Ekovest Bhd to ponder !!!

Advertisements

22 Responses to “Ismail Merican making deals and kickbacks !!!”

  1. Ahu sudah tahu skim dia orang ni !

  2. Aduhai, banyaknya wang yang akan dibelanjakan. Betul ke dapat mencapai matlamat atau hanya hendak kikis habis habisan kemudian pencen. Baik tak usah membazir lah duit rakyat tu !

  3. Dasyatnya mamak ini. Apa pasal BPR tak siasat kes macam ini? Apa kata kalau malaysiataxpayer teruskan memantau perkembangan projek ini. Sekurang-kurangnya kita semua dapat tahu. Ini duit rakyat!

  4. Ini satu PENIPUAN, SALAH GUNA KUASA dan PENYELEWENGAN wang awam. Aku akan buat aduan secara bertulis kepada semua pihak yang berkaitan. Ada sesiapa yg sudah tanya pihak yang tertuduh ke? Eloklah biar mereka tahu bahawa kes sudah terdedah dan diketahui umum. Batalkan saja projek ini!

  5. You guys wasting your time. I know this Tan Sri! Not easy to catch him, well connected! The best approach is to broadcast via email to everyone. Hopefully, someone within the government with common sense will take necessary action to safe guard public fund. I’m convinced there are still such people with conscience and integrity. The current scenario in Goverment will always protect KSUs and DGs. No accountability! They are FREE to organize and prepare for projects to be approved while they are in power and enjoy the fruits after retirement. We should have a policy to bring such individuals to justice even after they have long gone. Then, they will act accordingy if not bring them back to court of jusice. Crime does not pay!!!

  6. Saya setuju dgn Mr G. Dulu ada satu kes yg jelas nyata dimana seorang KSU yg meluluskan projek highway kemudian jadi Chairman dlm syarikat yg dapat konsensi tu. Tak masuk akal.

  7. Wau! very good guys! I’ve been busy for he past few days to read comments posted. Interesting development and enough evidence to date for me to see the big picture. Fantastic!!!

  8. Thank you. Now I understand how things are done. Frankly, its crazy to comprehend for a project originally approved at RM350m and revised to the tune of RM1.9 billion. MUST NOT BE ALLOWED TO ABUSE PUBLIC FUND!!!!!!!!

  9. Apa dah nak jadi ni? Ini pertama kali aku bagi komen dalam blog. Samada komen aku ni luluskan atau tidak belum tahu lagi? Sebagai seorang penjawat awam sudah tentu aku tidak bersetuju dengan cara YBhg Tan Sri Ismail Merican dipelekehkan. Tak eloklah macam ni. Kita orang dalam kementerian tak lah bodoh sangat. Sudah tentu ada peraturan dan kita ikut apabila keputusan telah dibuat oleh jawantankuasa. Pada peringkat awal betullah projek ni hanya RM350 juta dan ada dalam RMK-9. Selepas itu Dr Nor Shahidah mengemukakan cadangan untuk memperluaskan projek itu dengan beberapa tambahan infrastruktur, bangunan dan lain2. Maka, apabila sudah diluluskan kami terpaksa ikuti perintah. Apabila sudah ada bukti macam ni dan kami memahami latarbelakangnya maka, tahulah kami macam mana hendak bertindak. Kalau ada kesalahan yg telah dilakukan oleh mana2 pihak, kami berjanji akan laporkan kepada pihak BPR secepat mungkin. Kamu merayu supaya janganlah pihak tuan memperlekehkan kakitangan kementerian. Terima kasih.

  10. Nak jadi mamak jutawan? Sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ketanah juga. Sudah pasti dia ingat sebagai Tan Sri tiada orang berani kot?

  11. Aduh! kalau macam tu banyaknya dia dapat. Hendak buat apa dengan duit banyak2? Bukan boleh bawa masuk kubur. Orang lelaki memang lemah dgn perempuan. Sanggup buatnya asalkan dapat memenuhi nafsu!!!!!!

  12. Apa dah nak jadi? Kerja penyelewengan macam ni pun dapat lepas?

  13. Dasyat! Tak tahu apa nak cakap. Ketua Pengarah apa berkelakuan macam tu? Sudah tentu ramai yang terlibat buat kerja tak betul dalam kementerian. Kesianlah pesakit kalau duit pergi ke projek yang menelan belanja yang begitu besar.

  14. Tak masuk akal!

  15. Alamak, beraninya Tan Sri Ismail? Nampak orangnya baik tetapi berkelakuan macam penyamun. Kes perempuan! Lelaki gatal!!!

  16. Good story to read but hard to believe a group of people can get away with such a plan without being notice? Not surprise!

  17. Woman, abuse of power, big project, VVIP???????????

  18. Yes! corporate scandal alright!

  19. Executioner Says:

    OK. I will broadcast via e-mail again to different ministry. Hopefully, someone will be responsible enough to resolve this case. I’m sure someone will pick this up?

  20. Shit! Lets stop this from happening again. Government should use this case as a classic example to eradicate abuse of power and pubic fund. This guy and his gang should be made accountable for their wrong doing. We all as taxpayer should make noice at all levels within the goverment.

  21. Begitulah manusia mudah lupa bahawa apa kesalahan yang mereka lakukan itu akan dikenang atau terkenang semasa usia tuanya. Lali jadilah orang tua yang resah dan gelisah. Pada waktu itu tiada guna harta bertimbun. Lihatlah di sekeliling kita sama ada di masjid atau surau, akan kita temui mereka yang telah pencen pergi solat berjemaah dengan muka yang tidak ceria. Jemaah yang lain tak memperdulikannya. Pernah saya temui seorang pesara tentera yang memaki maki sebelum mengangkat takbir sebelum solat. Kata orang ia adalah “hero” segala kejahatan semasa mudanya

  22. […] DG: Accused Abuse of POWER. […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: